19. 7. 2021

Co navštívit?


Než začal Covid-19 strašit svět, plánovali jsme na jaro 2022 další cestu do Japonska. Ale bude to možné? Japonsko je stále uzavřené cizím výletníkům a těžko říct, jak to bude příští rok vzhledem k tomu, že se u nich moc neočkuje a nakažení neklesají tak, jak by si japonská vláda přestavovala. Navíc bůhví jak to bude letos na podzim. Však to známe z loňska… 

Ale proč se tím vlastně zabývat? Kašleme na nějaké prognózy,  kašleme na nemoci, kašleme na to, co by mohlo být a soustřeďme se na to, co můžeme udělat teď – a to je plánování! Rozhodla jsem se naplánovat si výlet do Japonska. Není nad to být připraven, navíc tohle plánování mě hrozně baví. Sice jde tentokrát jen o čtrnáct dní, ale o to víc musím být pečlivá, abychom si to užili co nejvíc.


Přílet do Narity a šup směr Ueno, do našeho oblíbeného hotelu – tak akorát v dostupnosti velkého dopravního uzlu, tak akorát cenově dostupný. I když už to bude moje čtvrtá cesta do Japonska, tak jsem si Tokio stále pořádně neužila (ani nikdy domrtě neužiju, ale snaha by být mohla) čili bych si ráda prohlédla profláklá místa jako je radnice, některá z věží, Asakusa apod. Kromě jiného bych ráda poseděla v kavárně Dášenka. Co se týče okolí, pro neúspěch v roce 2019 musím navštívit Takaosan a projet se tam na lanovkách, vidět opice a v dáli horu Fudži, protože určitě bude perfektní počasí.

V roce 2018 jsem si moc neužila Jokohamu (tam jsem si v podstatě jen došla do muzea instantních nudlí, projela se na horské dráze a prošla velmi blízké okolí) a v roce 2019 se mi moc nepoštěstilo prohlédnout Sendai ani Macušimu, tak bych to chtěla napravit. Všechna místa víc prozkoumat, víc jim to tam vyjíst. Navíc kousek od Sendai je městečko Hiraizumi, kam se také toužím podívat už od „povedeného“ roku 2019.


Sever nechme severem, popojedeme kousek jihozápadně a natrefíme na bývalé hlavní město Japonska, na Kjóto. Tady by bylo moc hezké přespávat a vyrážet na obchůzky blízkého i vzdálenějšího okolí či zastrčených uliček. Prochodit hory Hiei, obdivovat rozkvetlé kopce Jošina, případně omrknou Eiheidži, stezku Kumano kodó, podívat se do Wakajamy nebo na pobřeží pod ní či zasmutnět v Hirošimě. Je lepší, aby na výběr bylo více variant, než je možné stihnout. Je to zase slib do budoucnosti. Udělat pápá Japonsku a odletět z Nagoji zpět do Evropy. 

Mezitím snít o místech, která s vysokou pravděpodobností nestihneme navštívit, protože čtrnáct dní je málo, nebo jsou vyloženě úplně z ruky. Znovu navštívit Beppu. Strávit odpoledne v Narai džuku. Navštívit Jonezawu a svatyně klanu Uesugi. Lelkovat v Takamori. Zarelaxovat si v Asakawě u vláčků. Zajet až do svatyně Motonosumi inari. Půjčit si auto a prokličkovat se až k Dewasanzan. Objet Šikoku. Projít národní park Širetoko. A... a... a! A ještě... asi bych si mohla udělat svatou pouť po jídelních skvostech.

Náčrtek by byl, teď už jen stačí, aby se Japonsko otevřelo, letenky měly normální cenu a můžeme vyrazit!


9 komentářů:

  1. My jsme zůstali letos, stejně jako vloni, na dovolené v České republice. Vzhledem k tomu, že je cestování do ciziny s nějakými podmínkami, tak se mi k moři ani nechtělo. Navíc jsme podpořili český kemp :-) . Jediné omezení, které jsme museli dodržovat tak bylo, že jsme museli vevnitř nosit respirátory .

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Super, dobrý vědět. Díky za reklamu, bez ní jako by svět neexistoval...

      Vymazat
  2. Honza

    Tak Kumano Kodo vřele doporučuji. A nejlépe pěšky z Ise, stojí to za to :-)
    Co je zajímavého v Hiraizumi ?

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jo, to Kumano kodó fakt budeme muset aspoň trochu prubnout. :-)

      Hiraizumi svého času bylo „rivalem“ Kjóta, historie tomu nakonec chtěla jinak, ale kdyby některé věci nedopadly tak, jak dopadly, tak je z Hiraizumi krásné historické město. Teď je to městečko, kde je pár chrámů a svatyní, ale zaujalo mě. Působí na mě trochu jako Karuizawa a tam si mi díky místní atmosféře moc líbilo, takže mě zajímá, jak to bude tady. Chci si tam také půjčit kolo a sjet se podívat na chrám Takkoku no Iwaja.

      Vymazat
    2. Honza

      Kumano kodo mám v úmyslu jít z Jošina nebo z Kojasanu. Z Ise to bylo super, jen kdyby nepřišly šílený deště, to jsem to musel po několika dnech zabalit a dojet do Shingu vlakem. On chodit po horách v proudech vody není úplně dobrý, hlavně když jsem tam nikde nikoho nepotkal.

      A Hiraizumi si dám do položky chtěl bych navštívit :-)

      Vymazat
  3. Dobrý den, poradíte Ueno hotýlek (co je tak akorát). Díky
    ps. Taky mám ráda Beppu :-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Dobrý den, co znamená tak akorát? Stačil by nějaký bussiness hotel, kde je prostě postel, nějaký stole, WC a koupelna? Nic velkého? Nám pokaždé vyhovoval Ueno First City Hotel.

      Vymazat
  4. Snáď sa vám plány vydaria a pozriete si všetky miesta, o ktorých píšete 🍀Veľa šťastia a ak to klapne, krásny výlet

    OdpovědětVymazat