Rjúgadžó Nanana no maizókin (Ukrytý poklad Rjúgadžó Nanany)
Docela povedená reklama na předlohu. Má to svá tajemství, která chcete odhalit, ale v podstatě možná jen na pár vteřin nahlédnete za závěs. To, co uvidíte, není špatné, ale moc vám toho neřekne. Hlavní postava není vyloženě jen fyzicky nadaný nadržený puberťák, Nanana není jenom prsatá spolubydlící závislá na pudinku a celkově i ostatní postavy nejsou špatné. Dostat toho víc, nezlobila bych se. Protože koho by nezajímalo, kdo ji zabil.
Džinsei saikó no okurimono (Život je nejlepší dar)
Obyčejný snímek, takový, jaké Okada Jošikazu prostě psát umí a dělá to odnepaměti. Není proto ničím výjimečný. Je usedlý a silné emoce, pokud tam jsou, běhají pod povrchem a jen málokdy vytrysknou. Je to ten snímek do nepohody, kdy máte prostě náladu na něco každodenního. Je sice pravdou, že tenhle film je takový trochu „letem světem“, ale má ke konci opravdu silnou scénu, díky které vystoupí ze světa šedi. Střídmé herecké osazení, útlé zasazení, komorní drama o vztahu mezi dcerou a otcem.
Ping Pong (Stolní tenis)
Není to zrovna mainstream a není to zrovna pro každého s jakoukoliv náladou. Postavy nejsou animované jako líbivé postavičky, ale spíše jako nelíbivé držky. No a co? Pořád to má něco do sebe. Má to tah na branku. Experimentuje se zde s projevem, obrazovka se tříští na jednotlivá okna jako v manze, ale o to je to intenzivnější. Je to rychlé, nezaobírá se to detaily, přesto to není ploché. Naopak. Poznáváme hráče ping pongu, zjišťujeme jejich motivace, odhalujeme, co je v nich. Dialogy běží, pokud nedáváte pozor, nakonec postavy „neuvidíte“. Tenhle experiment se povedl. Beztak moje nejoblíbenější postava je hráč, kterého hned ze začátku porazí Cukimoto, a on pak zkouší různé věci. Začíná na pláži.
Žádné komentáře:
Okomentovat