1. 12. 2017

Amačan, Karera ga honki de amu toki wa, Boku no Hero Academia

Po dvou letech opět přidávám mini doporučení. Tentokrát chci doporučit asadoru, přeložený film a anime.

Scénář: Kudó Kankuró
Režie: Inoue Cujoši, Nišimura Takegoro, Jošida Terujuki
Hrají: Nónen Rena, Hašimoto Ai, Koizumi Kjóko, Koike Teppei, Fukuši Sóta, Arimura Kasumi, Furuta Arata, Sugimoto Tetta, Watanabe Eri, Macuda Rjóhei, Mijamoto Nobuko a spousta dalších.

O čem to je?
Středoškolačka Aki (Rena Nónen) přijíždí se svojí matkou Haruko (Kjóko Koizumi) z Tokia do jejího venkovského rodiště, které Haruko před lety opustila. Poprvé se tak setkává se svojí babičkou (Nobuko Mijamoto). Aki si velmi rychle zamiluje místní prostředí a touží se stát lovkyní ježovek - amou, stejně jako je i její babička. Seriál byl vysílaný dva roky po zemětřesení a tsunami v Tóhoku 2011. Stal se sociálním fenoménem a přinesl i významný ekonomický profit postiženým oblastem. (ing.man)

Proč to vidět?
Sice to chvilku trvalo, ale nakonec jsem se také do Amačan zakoukala. Jako správná asadora je to naivní a často optimistické. Přesto se samozřejmě nevyhneme vážnějším situacím a to především ke konci. Musím se ale přiznat, že už teď je mi po nich trochu smutno. Každý měl ten svůj charakter a svou výstřednost, že se člověk na ně mohl spolehnout a sžít se. Rodina Amanových byla skvělá, určitě bych si s nimi ráda poseděla a nechala se pohostit jejich vřelostí. Až na minimum výjimek to všichni zahráli perfektně, ale především musím vyzdvihnout Renu, bože můj, ta holka má prostě talent! Úplně zastínila Kasumi i Ai, nemluvě o tom, že se i někteří dospělí vedle její energie úplně ztráceli v pozadí. Musím také pochválit Kudó Kankuróa. Už toho chlapa nějakou dobu znám, ale tady dokázal, že není pro nic za nic mým oblíbeným scénáristou/režisérem. Samozřejmě tu byly poznat jeho typické scénáristické prvky, ale chlapec se překonal a vnesl do toho ještě něco, co jsem zatím v žádné jeho dosavadní tvorbě neviděla. Co si budeme povídat, chytlo mě to, smála jsem se i ve tři ráno jak pominutá, bavilo mě to s nimi a dokázali i dojmout. Je to prdlé, ale podle mě člověk prostě takové věci v životě potřebuje. Formát akorát tak dobrý, aby si u toho člověk dal jídlo. Ale postupem času to podle mě už stačit nebude...



Scénář a režie: Ogigami Naoko
Hrají: Ikuta Tóma, Kiritani Kenta, Kakihara Rinka, Mimura Koike Eiko, Lily, Kadowaki Mugi, Eguči Noriko a další.

O čem to?
Tomo je jedenáct let a zrovna ji opustila mamka. Už zase. Kdy se vrátí, Tomo netuší, ale je vyslána ke strýci, aby se o ni postaral. Jako se již stalo v minulosti. Tentokrát se to ovšem liší tím, že si strýc našel přítelkyni Rinko. Jenomže Rinko není obyčejná žena, v minulosti bývala mužem, a proto se setkává s různými ústrky. Rinko se ale cítí být ženou a o malou Tomo se hezky stará, mnohem lépe, než se o ni kdy starala její vlastní matka.

Proč to vidět?
Žádný zloduch tu vysloveně není, ale každý má své starosti a bolístky. Film s nimi velmi něžně nakládá a divákovi jen tak ukazuje výňatek ze života lidí, kteří se ne ve všem mohou identifikovat jako normální podle společenských norem. Milé, pěkné výkony, lidské. To ke spokojenosti bohatě stačilo. A navíc jsem to přeložila. :-)


Předloha: Hirokoši Kóhei
Režie: hodně lidí
Dabéři: Jamašita Daiki, Sakura Ajane, Okamoto Nobuhiko, Išikawa Kaito, Mijake Kenta, Inoue Marina a spousta dalších.

O čem to je?
Boku no Hero Academia se odehrává ve světě, kde má 80 % populace nějakou speciální schopnost. Je to svět superhrdinů, kteří bojují proti těm, kteří své speciální schopnosti zneužívají, a proti nejrůznějším monstrům, která se občas objeví a narušují poklidné životy ostatních. Hrdinové jsou obdivováni a spousta mladých chlapců sní o tom, že jednoho dne to budou oni, kdo bude bojovat se zločinem. Izuku Midoriya je jedním z nich. Již od malička měl naprosto jasno v tom, čím chce být až vyroste, a jeho vzorem se stal jeden z největších hrdinů - statečný All Might. V cestě mladého chlapce však stojí jedna obrovská překážka. Izuku Midariya je totiž jedním z těch zbylých 20 % populace, která žádnou speciální schopnost nemá... (Jeoffrey)

Proč to vidět?
Tenhle šónen mi naprosto sedl a věřím, že v Šónen Jumpu splňuje přesně, co má manga splňovat - přátelství, usilovná práce a vítězství! Líbilo se mi, jsem ráda za druhou sérii a myslím si, že je opravdu jedná o velice kvalitní šónenovku. Lepší než všechny ty Titáni, SAO a Tokijští ghúlové dohromady. Mně se to líbilo hlavně z toho důvodu, že to velice dobře umělo přenést emoce. Ale chápu, že tohle není šálek pro každého. Samozřejmě to má své slabiny a určitě si lze povšimnou, že to jede podle vyšlapaného úspěšného mustru, ale pro mě to má tu správnou jiskru, kterou u šónenovek hledám. Navíc druhá série pokračuje v podobném duchu a rozhodně někoho, kdo ocení tradiční šónenovku, nezklame.

Žádné komentáře:

Okomentovat