21. 3. 2014

Co číst?

Na internetu jsem nikde nenašla nějaký seznam přeložené japonské prózy a poezie, a tak jsem si řekla, že sama nějaký sestavím. Určitě nebude úplný, beztak do něj budu psát hlavně ty knihy, které jsem četla. Pokud byste měli dotaz k jakémukoliv titulu, hledali nějaký konkrétní žánr/děj, tak mi napište do komentářů, pokusím se poradit. Seznam je psaný bez ladu a skladu, jak jsem si vzpomněla, tak jsem napsala. Je to pořád živý organismus, takže se neustále vyvíjí.


  1. Jasutaka Cucui – Konec stříbrného věku, Paprika, Peklo
  2. Haruki Murakami – 1Q84 + 3. díl, Afterdark, Kafka na pobřeží, Konec světa & Hard-boiled Wonderland, Norské dřevo, Po otřesech, Sputnik, má láska, Podivná knihovna, Muži, kteří nemají ženy, Na jih od hranic, na západ od slunce, Spánek, Bezbarvý Cukuru Tazaki a jeho léta putování zatím nepřečteno: Birthday Girl, Hon na ovcuO čem mluvím, když mluvím o běhání, Kronika ptáčka na klíček, Útok na pekárnu, Slon mizne, Spisovatel jako povolání, Tancuj, tancuj, tancuj
  3. Rjú Murakami – V polévce miso, Čáry, zkoušela jsem číst, ale nedočetla Nekonečná, téměř průzračná modř + vyšlo u nás, ale nečetla jsem Piercing
  4. Hirojuki Icuki – Rennjo
  5. Kodži Suzuki – Kruh, Smyčka, Spirála + vyšlo u nás, ale nečetla jsem Temné vody
  6. Takidži Kobajaši – Život pro ty druhé  + vyšlo u nás, ale nečetla jsem Loď na kraby
  7. Rjúnosuke  Akutagawa – Rašómon a jiné povídky, Tělo ženy, Obraz pekla a jiné povídky, Hlemýžď, Močál, Otec, Vodníci
  8. Džuničiró Tanizaki – Klíč, Ti, kteří raději kopřivy + vyšlo u nás, ale nečetla jsem Deník bláznivého starce, Sestry Makiokovy, Most snů, Chvála stínů, Milenci z Jeda
  9. Murasaki Šikibu – Příběh prince Gendžiho 1 až 4
  10. Kodžiki - Kronika dávného Japonska
  11. Sóseki Nacume – Sanširó + vyšlo u nás, ale nečetla jsem Polštář z trávy, Deset snů, Botčan, mazlíček staré Kijo, Jsem Kočka
  12. Jasunari Kawabata – Hlas hory, Tanečnice z Izu a jiné prózy, Pět japonských novel (pět novel od pět spisovatelů) + vyšlo u nás, ale nečetla jsem Příběh z dolního města na řece, Spiace krásavice
  13. Ičijó Higuči – Zápolení + jednu z novel (viz Kawabata)
  14. Kenzanburó Óe – Soukromá záležitost, Seventeen. Sexuální bytosti + vyšlo u nás, ale nečetla jsem Mladík, který se opozdil, Chov
  15. Izumi Kyoka – Mnich z hory Kója
  16. Haruo Umezaki – Bláznivý drak + vyšlo u nás, ale nečetla jsem Konec dne
  17. Masudži Ibuse – Černý déšť, Řeka vypráví + vyšlo u nás, ale nečetla jsem Na vlnách, Kosatec, 17 japonský povídek - Hirošima Nagasaki
  18. Mičihiko Hačija – Deník z Hirošimy
  19. Hitomi Kanehara – Hadi a náušnice, Autofikce
  20. Kumiko Kakehaši – Jak smutné v bitvě padnout
  21. Kunio Cudži – Letní pevnost
  22. Hiró Onoda – Moje třicetiletá válka
  23. Šúsaku Endó – Moře a jed, Hluboká řeka + vyšlo u nás, ale nečetla jsem Mlčení, Keď zahvízdam
  24. Hiroši Noma – Oblast prázdnoty
  25. Hoši Šin-iči – Očekávání + vyšlo u nás, ale nečetla jsem Někdo zaklepal
  26. Šóhei Óoka – Ohně na planinách
  27. Kiharu Nakamura – Paměti gejši
  28. Macuo Bašó – Úzká stezka do vnitrozemí, Měsíce, květy
  29. Pár much a já – kolektiv autorů (Bašó, Issa, Buson a Santóka)
  30. Issa Kobajaši – bohužel jsem od něj nic nečetla, ale vyšlo toto: Boží člověk Issa, Můj Nový rok
  31. Kóbó Abe – Tvář toho druhého + vyšlo u nás, ale nečetla jsem Písečná žena, Červený kokon, Přátelé, Kouzelná křídla, Osud básníka, Pokušitel, Vagabund, Zážitky zemřelého
  32. Verše psané na vodu
  33. Vrátka z bambusu – kolektiv autorů
  34. Takaši Nagai – Zvony Nagasaki
  35. Ueda Akinari – nečetla jsem, ale vyšlo Vyprávění za měsíce a deště
  36. Dravý jestřáb si načechral peří – antalogie řazených básní
  37. Kalhoty pro dva - Antologie japonského divadla
  38. Manjóšú - Deset tisíc listů ze starého Japonska – antalogie
  39. Mrtvá kočka – sbírka zenových říkadel, básniček a překážek
  40. Futabatei Šimei  – Všednost
  41. Masaoka Šiki – Pod tíhou měsíce 
  42. Morio Kita – Lidé z rodu Nire  
  43. Akijama Hiroši – Zvláštní útvar 731
  44. Atóda Takaši – Blázen do Napoleona
  45. Šótecu – Podoben mraku život plyne 
  46. Příběh rodu Taira – historický epos 
  47. Jošikawa Eidži – Taiko, Musaši
  48. Tajaši Hiraide – Kočičí host 
  49. Kendži Mijazawa – Noc na galaktické železnici
  50. Nacuo Kirino – Zrůda, Out
  51. Hiromi Kawakami – Podivné počasí v Tokiu, Vetešnictví pana Nakana   
  52. Sajaka Murata – Za sklem  
  53. Tošikazu Kawaguči – Než vystydne káva, Než pravda vyjde najevo
  54. Hiro Arikawa – Kočka na cestách 

Žádné komentáře:

Okomentovat