5. 7. 2020

Konec s akihabarou

Zdravím.

Asi jste si všimli, že akihabara padla. Já ze svého blogu na ni odkazuju, takže se to budu snažit napravit, ale určitě to nebude hned. Druhá věc jsou titulky. Aki nepadla kvůli nim. On je problém i v tom, že pokud by byla vedena jako databáze nebo byla na whitelistu (složité na provedení), tak by byl víc klid, takhle to z pohledu botů vypadalo, že tam je nelegální obsah, takže aki byla neustále nahlašována a obsílána výzvami o smazání apod. Tenhle týden se to vygradovalo a je uvařeno. Bot totiž ve skutečnosti neřeší skutečný obsah stránky, ale prostě: je tam zmínka o tomhle a tomhle? Je! Má stránka výjimku? Je to databáze? Není! Takže je to nelegální! A rovnou se počítá s tím, že se tam třeba streamuje. A tak.

Takže co teď? Moje titulky najdete například zde. Jinak se samozřejmě řeší nějaká obnova databáze, čili třeba jednou vzejde z akiina popela nový prostor, kde se zase budeme moci schraňovat. 
A co titulky ostatních? Například na facebooku vznikla stránka, kde o sobě dávají překladatelé vědět. Plus na discordu aki je celý seznam, kde najít překladatele a seznam různých stránek, kde hledat informace. Hlavně tam to žije, komunita se tam jakž takž přesunula, především také sem, aneb dorama není mrtvá.

Tenhle obrázek jsem si schovala,
protože se v nejžhavějších týdne
objevily seriály ze všech zemí. ^_^
Nevěšte hlavu, tak to prostě je. Něco končí, něco začne. Já jsem na aki strávila 11 let a z toho jsem mnoho let usilovně pracovala na databázi. Plnila jsem ji informacemi, vlastně jsem to byla já, kdo tam začal sypat korejské seriály (tchajwanské, čínské, ...) ve velkém, to samé i filmy. Dorama začínala jen jako prostor výhradně pro japonské seriály. Pamatuju si, kolika změnami stránka prošla, na čem všem jsem pracovala, aby to nějak vypadalo, aby to fungovalo nejen pro japonské seriály, pro které to bylo dělané, ale i pro další filmovou a seriálovou tvorbu. Měla jsem v aki uložených stovky a stovky hodin. Teď jsou pryč. Rozloučila jsem se a uvidíme, co nás čeká místo ní. Třeba nic, třeba lepší prostor. Papa.

8 komentářů:

  1. Verim, ze ta spousta dobrovolne prace nikam nezapadne a najdou se nadsenci, co prijdou s necim novym. Kdyz bude potreba, vypomuzu.
    Drzim vsem palec a tobe, Zizo, za vsechno dekuju.
    Sonmi

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Taky tomu věřím. Ono to už nějak dopadne. Uvidíme, co kde vykoukne. Není zač, já ráda. :-) A také tobě děkuju za všechny překlady, doufám, že budeš pokračovat dál.

      Vymazat
  2. Aki byla v tomto světě moje taková jediná jistota. Tedy alespoň jsem si to myslel. Byl jsem na ní denně, i když jsem nebyl zrovna přihlášený. Najednou je tu tak pusto, prázdno a pořád tomu nedokážu uvěřit. Doufám, že to není konec. Díky, že jsi se o Aki tak dobře starala a vyřiď moje poděkování i ostatním. Určitě máš na ně kontakt.
    Buceknew

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Taky jsem tam byla denně. Tak nějak automaticky. Konec s aki je, ale určitě bude náhrada, tomu věřím. Rádo se stalo, vyřídím, ale klidně můžeš na discordu i sám; všichni tam z módů jsou.

      Vymazat
  3. Presne tak, hlavu hore a ide sa ďalej. Fighting! Ale keby som do toho dala toľko práce ako ty, mrzelo by ma to omnoho viac :(.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Já už jsem jednou o velkou část práce na aki přišla, takže by se dalo říct, že jsem zvyklá, i když je to samozřejmě neporovnatelné. Říkám si ale, že vždycky všechno jednou končí, ať je to sebelepší, takže prostě spíš je lepší myslet na to, jak fajn to bylo, kolik radosti to třeba přineslo a kolika lidem pomohlo, proto mě to tolik nemrzí. Jsem ráda, že jsem mohla být součástí takové stránky. Teď zase přijde nějaká jiná (aspoň tomu věřím). Jen si na ni počkat.

      Vymazat
  4. ahoj nevíte kde bych našel titulky z aki k dorame Dae Jang Geum

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Zkus to tady: https://uloz.to/file/lvX4tjpvFFAS/titulky-z-aki-dorama-rar

      Vymazat