16. 8. 2014

TOP 10 – Gender bender seriály

Když jsem na hrané asijské seriály začala před x lety dívat, nejvíc mi uhranul crossdressing. Proto jsem se rozhodla vytvořit TOPku svých nejoblíbenějších seriálů, kde se holka převléká za kluka (případně muž za ženu, ale těch je jako šafránu, navíc těch, které za něco stojí). Není to TOPka, ve které chci hodnotit: „ano, tahle holka vypadala přesně jako kluk!“, ale hodnotím to podle toho, jak jsem se u toho bavila, jak se mi líbil příběh a jak mě zaujaly herecké výkony a charaktery. Takže přesně tak, je to naprosto neobjektivní a TOPka stvořená podle mých chutí, ale řekla bych,  že téměř všechny TOPky takové jsou. Vybírám pouze z takových seriálů, kde se hrdinka převlékala za muže delší dobu, nebyla to jen jednorázová záležitost. A asi si toho všimnete, ale v žebříčku se často vyskytují remaky toho či onoho seriálu. Ono těch děl, ve kterých by se hrdinka převlékala za chlapce není zase tolik. Anebo na ně jen nemám štěstí a neumím hledat?


10. My Boy
Na posledním místě se umístil ten jediný šafrán. Chlapec Hyun Woo měl jednoho dne štěstí v neštěstí – převlékli ho za dívku a nafotili s ním reklamu. Bylo to tak úspěšné, že uvízl v nesmyslné situaci a začal se za dívku převlékat, aby mohl zůstat v šoubyznysu. Předstírání se ale zkomplikuje, když dostane na kolejích spolubydlící… 
Seriál má pouze tří krátké epizodky, takže to jde všechno ráz na ráz, ale člověk se u toho aspoň nenudí. Na odpočinek, úsměvné, roztomilé. Nic náročného.



9. Hanazakari no kimitači e ~Ikemen paradise
Maeda Acuko si nechala ostříhat vlasy a platonicky se zamilovala do Nakamury Aoie. Japonci se roku 2011 rozhodli znovu natočit příběh, který byl roku 2007 tak úspěšný a spoustu herců z něj vynesl do hereckého nebe. Tentokrát seriál už nebyl takový úspěch. Na vině zřejmě bude až přílišné odklonění od humoru, tvůrci vsadili spíše na vážnější stránku, neboť naši hrdinové a jejich spolužáci musejí bojovat, aby se jim jejich milovaná škola nezavřela. 
Má to své dobré scény, ale seriál bych doporučila spíše těm, co mají hodně volného času, těm, kteří nemají, bych spíše doporučila ten z roku 2007 – minimálně se u něj více zasmějete.


8. One-Well Raised Daughter Hana
Nejdelší seriál, kde se dívka převléká za chlapce, na který jsem narazila. Má 122 dílů, díl je dlouhý kolem 35 minut. Člověk si až říká, co se za tolik dílů může udát… Zdejší hrdinka se dobrovolně převléká za chlapce s podporou své matky a své sestry. Narodila se totiž do rodiny, která se zuby nehty drží tradic. Je to bohatá rodina zaobírající se výrobou sojové omáčky už několik století a jen muž může zdědit vše. Bohužel manželce jediného dědice se narodily jen samé dcery, situace se však „vyřešila“, když byl sveden a ženě, která ho svedla, se narodil chlapeček, čímž byla oficiální madam rodiny postavena do velmi obtížné situace. Po různém strádání se rozhodne ze své nejmladší čtvrté dcery udělat chlapce. A my sledujeme hrdinku spoustu let, jak se přede všemi tváří, že není dívka.
Seriál je velkou měrou zaměřený na pletichy uvnitř rodiny, na otázku děditství, ale i na trápení hrdinky – jak dlouho ještě má předstírat, že je muž? Navíc se zamilovala, takže se jí to ještě komplikuje. Je to zajímavý seriál a určitě má co nabídnout, bohužel i vzít: spoustu času.

7. Ikemen desu ne
Chudince Miori ostříhali vlasy (hezky se to natáčelo pro televizní pořad, snad aby to Miori měla navždy zvěčněné), pak ji navlékli do hávu jeptišky, aby ji pak navlékli do klučičích věcí a donutili zpívat. Jedná se o japonský remake korejského seriálu You're Beautiful, který byl úspěšný po celé Asii (a proto i na Tchaj-vanu natočili svoji verzi, viz 6. místo). 
Je fakt, že pokud bych tento seriál viděla před korejskou verzí, líbí se mi víc, jenomže já nejprve viděla tu z Koreje, a proto Ikemen desu ne dostalo sedmé místo. Příběh je kratší než u původní verze, a tak utíká rychleji a má míň hluchých míst. A také má nádech určité japonskosti, která se mi tu líbila a která bohužel ne každému sedne. Je to pěkný příběh a Japonci se s ním poprali s úctou.

6. Fabulous Boys
O dva roky později po Japoncích si svou verzi natočili i na dalším ostrově, na Tchaj-wanu. Na rozdíl od předchozích verzí pro zdejší herečku Cheng Yu Xi to byla první role v seriálu, takže ze začátku bylo vidět, že si není jistá v kramflecích, naštěstí se to postupem času vylepšilo a Yu Xi si začala víc věřit a užívat si natáčení a snad i hraní. Od korejské verze se to téměř neliší, jen scény s polibky se mi tu líbily mnohem více a herec, které ztvárnil hlavního hrdinu, Jiro Wang je na tom herecky mnohem lépe než jeho kolegové z obou verzí. 
Pokud máte raději čínštinu než korejštinu nebo japonštinu, asi bych se pustila do této verze, protože je to až na pár drobností opravdu to samé v bledě modrém.

Nevinná jeptiška se dostane proti své vůli do nelítostného světa šoubyznysu a aby toho nebylo málo, ještě musí předstírat, že je svůj bratr dvojče. Korejci si prostě takhle roku 2009 přišli s tímhle nápadem a asi netušili, že tím dobudou celou Asii. Díky tomu raketově stoupla sláva Jang Geun Suka a Pak Shin Hye. 
V podstatě všechny tři seriály si zaslouží být na stejném místě, protože každý má něco do sebe, každý na nějakém místě něco strádá, ale nakonec korejskou verzi hodnotím nejlépe z jednoho prostého důvodu – nostalgie. Jedná se o jeden z mých prvních korejských seriálů (dřív jsem koukala jen na japonské), mám s ním spojených spoustu vzpomínek a tak dále. Mám k němu mnohem silnější vztah než k ostatním. Proto je pro mě vzácnější, ale to neznamená, že je nejlepší. Jak to máte vy?

Ve své mánii, kterou roku 2009 způsobil níže zmiňovaný seriál, jsem chtěla vidět všechny seriály, kde se vyskytoval crossdressing. Díky tomu jsem narazila na tenhle skvost, o kterém mám pocit, že se v našich končinách moc neví. Jedna z mých nejoblíbenějších korejských hereček Moon Geun Yoong tu hraje talentovanou dívku, která se chce stát malířkou. Bohužel v té době něco takového bylo přístupné jen mužům, a tak jí nezbývá nic jiného, než se za jednoho převléknout, najít si toho správného učitele a nechat si rozvíjet talent.
Pomalu plynoucí poetický příběh plný malby a hledání a odkrývání pravdy. Ačkoliv se tam pletichaří, jako v každém historickém seriálu z Koreje, nepřišlo mi to tak rušivé a nudné jako jinde. Co se týče kresby, které je tam dost, byla úžasná, přišla mi jako další dějová linie seriálu. Stojí za to vyhledat si obrazy Shin Yoon Boka (je to reálná osoba, zde ztvárněn Moon). A nakonec je to i pěkný milostný příběh, přestože je to spíše to poslední, na co se děj zaměřuje.

Když si vás kvůli vašemu sestřihu, stylu oblékání a vystupování spletou s mužem, měli byste se nad sebou zamyslet, asi je něco špatně. Jenomže Go Eun Chan je to jedno, je to veselá kopa, a tak to bere sportovně. Takhle se potká s Choi Han Kyulem, který ji za chlapce považuje a využije ji, aby předstírala, že je jeho přítelem… Každopádně tady jejich spolupráce nekončí, protože spolu skončí v jedné kavárně. A to by v tom byl čert, aby se ti dva nezamilovali a Han Kyul nezačal pochyboval o své sexuální orientaci.
Tohle byl můj úplně první korejský seriál a já mu strašlivě propadla, odcházela jsem od něj s tak širokým úsměvem, až lidi kolem mě pochybovali o mém duševním zdraví. Je to zábavný seriál, se správným podílem romantiky a drama.

Hrdinka byla v tomto seriálu donucena jít skládat přijímací zkoušky a vzhledem k tomu, že to je povoleno jen mužům… ano, je to tady, začátek seriálu s crossdressingem! A donutil ji k tomu hlavní hrdina, ten by to ve své neomylnosti určitě neudělal, kdy jen věděl, že k tomu nutí dívku. Ale tak říkala si, že to prostě nějak udělá a pak odmítne na školu nastoupit, jenomže to by se do toho nesměl plést král a neměl by ji sám přijmout. Teď už nemůže vycouvat. A tak nastoupí do školy, sdílí ubytování s muži a je součástí různých politických pletich. Je jen otázkou času, kdy na ni přijdou a kdy se do ní neomylný hrdina a podržtaška zamilují.
Kde v The Painter od the Wind se spíš hraje na vážnou notu, tady se hraje na komedii a romantiku. Bylo to miloučké, pěkňoučké a naivní. Navíc je to snad jediný historický seriál, kde jsem fandila záporákovi – předsedovi školní rady. Všechny postavy v seriálu působili jako lidé a to bylo opravdu osvěžující, nebyly to jen snůšky různých vlastností nalepené na něčí záda.

Hrdinka žije ve Spojených státech a trpí asi „depresemi“, každopádně ji k lepšímu životu inspiruje skokan do výšky Sano a ona se od té doby stane jeho věrnou fanynkou. Jenomže když zničehonic přestane skákat, rozhodne se zjistit, proč tomu tak je a pomoct mu znovu najít cestu ke skákání. A je tu tu zase, budou se stříhat vlasy a prchat z USA do Japonska, do čistě klučičí školy, aby se z platonické lásky stala ta opravdová.
Příběh je prostý a naivní, ale je to tak neuvěřitelně zábavná jízda, kterou Japonci ještě ničím nepřekonali. Je to příběh, kde hlavní pár herecky i charakterově zastíní páté kolo u vozu ztvárněné hercem Ikutou Tómou. Pokaždé, když si to pustím, odcházím vysmátá a spokojená, takže si to rozhodně zaslouží první příčku. Nemluvě o tom, že tomu lehce nadržuji, neboť to byl můj první hraný seriál z Asie.

Máte rádi vy seriály, kde se dívka převléká za chlapce či chlapec za dívku? Jaké jsou vaše nejoblíbenější?

1 komentář:

  1. Crossdressing mám strašně ráda... vždycky čekám na ten moment, kdy on konečně zjistí, že je holka :D ...
    Ma Boy mám strašně ráda... hlavně kvůli tomu, že je to o klukovi, co se převlekl za holku a taky, že to má jen 3 díly... je to fakt miloučký...
    Hanazakari no Kimitači e bylo... jak bych to jen řekla... hezké jen díky Tomovi... nevím proč, ale asi tady se mi znepříjemnila Horikita Maki i Oguri Šun
    Coffee Prince je něco krásnýho... ted seriál miluju a asi na něj co nevidět kouknu znova...
    You're beautiful ať už je to jakákoli verze je sice pěkná, ale ani jednu jsem nedokoukala dokonce... a to jen z jednoho prostýho důvodu... ona si vždycky vybrala špatně!!! a jen díky tomu, že mi je toho druhýho vždycky tak líto, tak to nemůžu dokoukat... brečela bych u toho... :'(
    One-Well Raised Daughter Hana - kdyby toto někdo přeložil, tak bych se na to i s chutí koukla ;)

    docela jsem tam postrádala K-POP Choigang Seobaibeol... tak trošku jsem doufala, že se tam někam zařadí... ale nevadí...

    díky za další topku ;)

    OdpovědětVymazat