10. 11. 2014

Dear Sister, Kjó wa kaiša jasumimasu, Nobunaga Concerto a Subete ga F ni naru

V současné chvíli mám rozkoukané čtyři vysílané japonské seriály. Jak to s nimi prozatím vypadá?

Seriál, který jsem ani neměla chuť rozkoukávat, ale nakonec nezačali do angličtiny překládat ty, které jsem vidět chtěla a v japonštině se mi na ně z lenosti koukat nechtělo, tak jsem to prubla. Nelituju, protože zatím po čtyřech dílech to vypadá na solidní drama o dvou sestrách, které ztvárnily Macušita Nao (Jak jsem se vdala za Gegegeho) a Išihara Satomi (Rich Man, Poor Woman). Jako vždy je to o hledání spokojenosti, lásky a souznění, ale je to velmi poutavě vyprávěné, a tak je to prozatím to nejlepší z letošní podzimní sezóny (i podle ohlasů dalších diváků).

O čem to je? Fukazawa Misaki je tou mladší sestrou, která přidělává starosti té starší Hazuki. Jsou úplně odlišné, žijí jinak i jejich pohled na svět se značně liší, ale pořád jsou to sestry, a tak mají jedna pro druhou pochopení a snaží si pomáhat. Misaki na delší dobu zmizela z dohledu rodiny, ale když se vrátila, nastěhovala se sestře do bytu a začala se jí plést do života, zatímco si řešila i své potíže – například těhotenství, o kterém nikomu neřekla. Hazuki je v moment, kdy do jejího života vpadne Misaki, šťastná, protože má přítele a schyluje se k žádosti o ruku. Jenomže…


Aka Dneska si dám v práci volno. Trochu jsem se tomu bránila, ale v Japonsku to má poměrně vysokou sledovanost, a tak jsem si řekla, že se podívám proč. Bohužel jsem tomu nepropadla, hraní Ajase Haruky mi přijde nedostatečné, tak nějak z ní nic nevyzařuje a nebaví mě se na ni koukat. Fukuši Sóta to také moc nezachraňuje, alespoň ten Tamaki Hiroši tam za něco stojí – hraje i velmi zajímavý charakter na rozdíl od dvou zmiňovaných. Zatím to na mě působí jako stereotyp kterak nezkušená panna k dvou nápadníkům přišla, akorát si musí rozmyslet, jestli je na zajíčky či nikoliv. Prozatím šedý průměr. Ačkoliv vedlejší postavy jsou zajímavé.

O čem to je? Aoiši Hanae je tuctová a nenápadná zaměstnankyně v kanceláři, která nemá žádné zkušenosti v lásce a ani nikdy neměla přítele. Na své třicáté narozeniny skončí popíjet s vysokoškolákem Tanokurou Jútou, který pracuje ve stejné společnosti na poloviční úvazek, a hodně se opije. Když se druhého dne probudí, zjistí, že vedle ní spí nahý Júto. A tak pro Hanae všechno začíná; Júto se stane jejím prvním přítelem. Ale aby to nebylo tak jednoduché, dostane nabídku k sňatku od Asao Júa, ředitele společnosti zabývající se italským jídlem. A tak může začít milostný trojúhelník.


Oguri Šun je sice možná ze západního hlediska na roli středoškoláka starý, ale věk v Japonsku nehraje roli, tady hraje roli, zda je dotyčný přesvědčivý ve své roli a to Oguri je. Vrací se do minulosti, a tak není ve třídě po boku opravdových středoškoláků, ale dospělých, a proto velmi dobře zapadá a nikoho netrápí, kolik že jeho postavě má být. Zatím mě to baví, opravdu se u toho směju. Jsem zvědavá, kam Saburóa ještě vítr zanese, protože o době Válčících knížectví něco vím, je mi tedy jasné, co ho čeká, o to víc si užívám nástup důležitých historických postav. Jako oddychovka velmi dobré. Navíc je tu spousta prvotřídních herců a hereček (kromě již zmiňovaného Oguriho, Mukai Osamu, Šibasaki Kó, Jamada Takajuki, Kaho a další).

O čem to je? Obyčejný středoškolák Saburó se dostane do minulosti, konkrétně do doby Válčících knížectví. Tady potkává mladého knížete, který vypadá jako on, a ten mu řekne: „Vyměň se se mnou! Jsem nejstarší syn rodiny Oda, jsem Oda Nobunaga.“. Poté kníže odchází a Saburóa si jede z vazalů splete se svým pánem a odvede ho na panství. A tak Saburó, pohodlný chlapec ze současnosti, který nikdy nikoho nezabil, začne žít jako Oda Nobunaga, muž, který započal sjednocení Japonska a vyhrál mnoho bitev.


A jako poslední tu máme detektivní příběh, na který jsem začala koukat především kvůli Ajano Góovi a z tohoto hlediska jsem udělala dobře. Je to opět dobrá oddychovka, moc složité případy se tam neřeší, ačkoliv mám pocit, že se pomalu schyluje k něčemu většímu, co se bude řešit v posledních tak dvou dílech. Není to špatné, zázrak také ne. Nalezneme zde klasický detektivní rámec, který používá téměř každá detektivka, ale to neznamená, že by to nudilo, jen prostě víte, co vás čeká.

O čem to je? Úžasné a nepřemožitelné duo – Saikawa Kóhei, docent architektury, a jeho bohatá studentka Nišizono Moe – se ujímá různých bizarních případů, které se udály v na první pohled zamčené místnosti, a zjišťují, jak se něco takového mohlo stát

Žádné komentáře:

Okomentovat