7. 1. 2018

Rok 2017: to nejlepší, co jsem viděla a škoda že není přeložené

Nejde mi jen o tituly, které vyšly roku 2017, ale o všechny, které jsem za rok 2017 viděla a byly velmi zdařilé. Rozdělím hodnocení na dvě části, na seriály a na filmy. Bude se jednat jen o japonské tituly a budu je uvádět abecedně. Letos jsem neviděla tolik seriálových pecek, které by neměly překlad, ale i tak jsem jich pět vydolovala a kupodivu z roku 2017 jsou jen dva. U filmů to bylo ještě horší, protože tam překlad mělo dost věcí, dokonce i oficiální (Stopy hříchu, Zuřivost, Propletení)

Seriály

  • Džimi ni sugoi! (Herecké obsazení a je prostě výborné – Išihara, Suda, Munetaka, Kišitani i Eguči odvedli skvělou práci. Větší roli měla i Honda Cubasa, ale u ní jde vidět, že ještě nedozrála nebo prostě nikdy moc dobrou herečkou nebude. Jedná se o seriál z pracovního prostředí a takové Japonci zvládají velmi dobře. Navíc i romantická linka je velmi mile zpracovaná, takže mohu jedině doporučit.)
  • Kahogo no Kahoko (Kahoko je úžasná naivka a zahraná Takahatou tak úchvatně, že jsem si ji okamžitě oblíbila. Navíc ten reálný prvek v podobě spolužáka z vysoké zahraný Takeuči Rjómou byl také dobrý. Je to prostě děsně roztomilý seriál.)
  • Mother Game (Po nějaké chvíli to vybočí ze zaběhlých šablon v příbězích typu „chudý mezi bohatými“. Velmi dobrá sonda do vztahů mezi matkami, matkami a jejich dětmi, ale v podstatě i vztazích v japonské společnosti. Navíc je to udělané zajímavou formou.)
  • Šin'ja šokudó (Příběhy se motají nejen kolem jídla, ale i kolem zajímavě podivných zákazníků v jednom obchůdku, který otevírá až po půlnoci. Mělo to takový úspěch, že to v Japonsku dostalo další série a filmy a Korejci a Číňané si udělali vlastní verze.)
  • Tókjó tarareba musume (Možná příběh spíše pro ženy kolem třicítky, ale podle mě si v tom zalíbení určitě dokáže najít i jiná skupina. Máme tři hlavní hrdinky a ty by rozhodně chtěly svého vysněného šounitele, ale život nejde podle toho, jak by si přály. Námět ohraný, zpracování zábavné.)

Filmy

  • Good Morning Show (Někdo hrozí v kavárně zbraní a říká, že chce mluvit s reportérem. Takže co zbývá? Reportér je vyslán za pomatencem, aby zjistil, co chce. Pokud si myslíte, že se reportérovi za ním chce jít, tak se pletete. Kdo by takhle chtěl riskovat život? Výborně obsazený film Nakai a Hamada si to dali.) 
  • Nanimono (Spletitý film o tom, jak je těžké si po škole najít v Japonsku práci. Jak se musíte zbavit osobnosti, abyste zapadli. Jak se chovat ke kamarádům, co jsou na tom podobně. Obsazeno mladou generací, co už dokázala, že hrát umí.)
  • Nigakute amai (Film vybrán až po dlouhém přemýšlení, ale když to vezmu kolem a kolem, té Kawaguči to tady děsně slušelo. Romanticko-neromantický film o přátelství a hlavně zdravém jídle.)
  • Pink and gray (Kde je pravda? Tajemný film o sebevraždě jednoho mladého hocha. Pokud máte chuť na něco ne zrovna úplně odpočinkového, rozhodně doporučuju, protože je to obsazeno opět velmi kvalitně.)
  • Sangacu no lion (Jedná se vlastně o dva filmy, opět velmi dobře obsazené, ale hlavním tahounem je Kamiki. Film o šógi a vztazích, které občas bývají komplikovanější než samotné šachy.)


No a jaký byl váš rok 2017?

4 komentáře:

  1. Tak jsem na tvé doporučení rozkoukala Kahoko a je to fajn. Díky.
    Dupidup

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tak to jsem ráda. Není zač.
      Přijď zase. ;-)

      Vymazat
    2. Tak jsem nakousla i Jimi ni sugoi a bohužel mě Tsubasa, tak štvala, že jsem to po 4 dílech zabalila. Sice se mi líbily oblečky Satomi, ale na Masakiho zrovna netrpím, tak mi to nestačilo k tomu abych to dokoukala. Tak se k tomu třeba jednou vrátím a pak zjistím, jak to bylo pěkné, což se mi už několikrát u nejvíce odkládaných doram stalo.
      Dupidup

      Vymazat
    3. Škoda, škoda, Tak Hondu přetáčej a zbytek si užívej. :-D Ale chápu to, ona je fakt hodně otravná a herectví jí moc neříká (ale co jsem tak pochopila, tak hodně ji žerou chlapi)...

      Vymazat